Philips AVR9900

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 6 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Philips AVR9900 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

7,6

Anoniem 30-06-2012
Geschreven voor: Philips AVR9900

In feite is dit gewoon een NAD t747 met een Philips omhulsel, en dat het van binnen een NAd is hoor je duidelijk terug in het geluid. Deze A/V receiver klinkt buitengewoon goed: gedetailleerd en warm van klank. Had hiervoor een Sony ES (5 sterren Whathifi) en die klonk echt minder (schreeuwerig en minder in balans), kostte overigens wel 3x duurder dan deze Philips. Deze receiver heeft niet veel snufjes aan boord maar bied wel veel aansluitingen en de nieuwste decoders DTS master, Dolby HD etc. Voor mij hoeft ook al die surroundmodes niet als Dance theatre, Live hall, THX en noem maar op. Ondanks dat deze receiver een beperkt (alleen noodzakelijke instellingen) menu heeft, is de gebruiksgemak een stuk minder. Vooral het invoeren van bronnen gaat omslachtig. Tevens is het jammer dat de afstanden voor je speakers in stappen van 30cm omhoog gaan ipv de meer voorkomende 10cm. Vormgeving is simplisties en overzichtelijk, duidelijk NAD style. Geen schreeuwerige voor zijde met tig knopjes, ledjes, regelaars en tekst/logo bedrukkingen van wat er allemaal wel niet in zit. Nee, mooi strak en simpel. Degelijk ook, want het front is van dik geschuurd aluminium. Duurzaamheid kan ik nog niet veel over zeggen, ik heb hem pas een half jaar. In ieder geval kan ik melden dat ik geen bugs/storingen eraan heb gehad, hij bezit gewoon de eerste originele software (geen update gehad).

meggelenp 01-03-2012
Geschreven voor: Philips AVR9900

De beoordeling die ik geef is gebaseerd op de prijs van deze receiver in relatie tot zijn kunnen en het geluid dat er uit komt. Voor een een Surround receiver is dit een topklasse product. Ook in stereo presteert de recieiver puik. Heb hem in combinatie met Quad 22L2 front speakers en ben zeer tevreden. Surround is de set ook prima!
Met de huidige prijs van 299 euro is dit echt een uitgelezen aanbieding. Voor dit geld koop je eenvoudig weg niets wat beter is. Had hiervoor een door Whatssapp de hemel in geprezen Onkyo en deze Philips is echt een vette klasse beter!

Als je hem vergelijkt met een Arcam of hoog geklasseerde Rotel kom je misschien relatief gezien niet aan de 10 voor geluidskwaliteit maar in dit segment meer dan verdiend!

aklasse 29-11-2011
Geschreven voor: Philips AVR9900

Sinds en paar maanden in bezit wat een super receiver is dit.Zeer veel mogelijkheden en super veel aansluiting maar liefst 3 digitale aansluitingen en 4 hdmi aansluitingen.
Er zit een mooi vol geluid in dit is een high end receiver.
Ik heb de NAD en de philips vergeleken en zit totaal geen verschil in geluid er wordt een microfoon meegeleverd om hem in te stellen werkt perfect.
Uiterlijk is zeer mooi met geborsteld aluminium.
Had hiervoor een onkyo 509 5.1 deze philips overtreft hem zeker.

Dirkie73 24-01-2011
Geschreven voor: Philips AVR9900

"de AVR 9900 is identiek aan een NAD T-747 maar waarschijnljik zal hij een stuk goedkoper zijn omdat er een Philips logo op staat" Dit was de reden dat ik de AVR9900 kocht,correctie "DE ENIGE REDEN"!!!!

Nou mensen hier klopt dus geen een zak van,zelfs in zijn natste droom van Philips gaat dit niet voorkomen,Philips heeft nooit iets High Ends gedaan en met dit helemaal niet,

Ik heb de AVR9900 gekocht omdat ik las dat het aan de binnenkant identiek is aan de NAD T747,en wie wil geen NAD T747 voor 600 euro? Oh mijn God,geluid is 1200x NIKS!!!Nul komma Nul enige detail of warmte,elke HDMI die je aansluit moet je bidden dat hij geen problemen mee gaat krijgen en gewoon beeld en geluid gaat weergeven,nou 8 van de 10 heb je er wel probleem ermee zij het beeld zij het geluid,vaak krijg je de melding dat hij geluidsbron niet herkent terwijl die wel geluid geeft maar geen beeld?!!!??!!??!

Ik dacht even dat ik pech had en dat het aan mijn apparaat lag maar trust me internet zit er vol mee!

Maar goed eerlijk is eerlijk qua surround merk je er niet veel van als je niets beters bent gewend,als die het doet dan doet hij t op zicht wel,nou ja zoals ik al eerder zei als je niets beters gewend bent,

Maar als je van stereo houdt,ajb Blijf er vanaf!!!!!!

Ik heb stuk of 30 cds beluisterd waarmee ik met de doorsnee NAD en/of Denon in de zevende hemel belande door de loepzuiver en mooie geluid,dit is echt een schande,niets voor niets is hij van 1200,- euro gekeldert naar 600,- zal toch wel reden hebben toch?

Natuurlijk is kun je voor een duppie niet op de eerste rij zitten maar mensen als je 600,- betaald dan mag je toch wel iets verwachten?

Kan kloppen dat de inhoud identiek is aan de NAD T747,maar trust me bro`s,ik heb ze inmiddels beiden gehoord aan de zefde speakers en zelfde muziek,en NAD blaast Philie vierkant weg,dus er moet toch iets zijn wat anders is aan beiden apparaten,

je kunt een Mercedes motor in een Ford stoppen maar hij zal altijd rijden als een Ford,

kijk verder er zijn hele mooie aanbiedingen bij HK,NAD en als je iets minder wilt uitgeven bv bij Yamaha,Denon en Marantz,Zelfs een Onkyo is een HIGH END vergleken bij deze sch**tbak,

Mocht je toch zelf ervaren,neem dan ajb je speakers mee naar de winkel en beluister ze daar!!

ben dolgelukkig dat ik er vanaf ben!

Anoniem 01-07-2012

Dit soort "reviews" moet je met een flinke korrel zout nemen. Klopt van geen kanten.
Vraag mij dan ook sterk af of deze persoon het wel heeft over dezelfde receiver of hem überhaupt wel in bezit heeft gehad.
Overigens valt er niks tig negatiefs te vinden op internet over deze AVR9900, juist meer positiefs.
Op een Duitse site wordt deze AVR9900 compleet vergeleken met een NAD, en ze hebben maar één ding niet gemeen: de buitenzijde/front.

art88 26-10-2011

LOL!

Dirkie73 gaat kennelijk op verhaaltjes af: de NAD T-747 is totaal anders dan deze Philips.
Voor wie techniek verstaat: lees de schema's in de respectievelijke service manuals.

Een (Duitse) meer professionele beoordeling van dit apparaat, maar dan compleet met luidsprekers van Philips vindt men hier:

Goed ding hoor, deze tuner/versterker en op het ogenblik erg gunstig aan te schaffen.

Reneq1 26-09-2010
Geschreven voor: Philips AVR9900

Gehaald gisteren bij correct voor 599.(voorraad was er nog genoeg)schijnt dezelfde zijn als de NAD T747.(999) Er zijn echter wel een paar kleine verschillen. Geen ipod aansluiting en geen 2e zone. Voor mij zijn deze verschillen geen 400 euro waard. De receiver klinkt erg mooi en bedient veel handiger. In beide opzichten een verbetering dan mijn veel zwaarder NAD T-763.(20kg)

Anoniem 10-11-2009
Geschreven voor: Philips AVR9900

Zoals ik eerder heb aangekondigd volgt hier het review van de Philips AVR9900/12:
Omdat mijn vorige AV-receiver, qua mogelijkheden sterk verouderd was heb ik eens rondgekeken naar een goede vervanger die zo’n beetje alles aan boord heeft wat van deze tijd is. Ik wilde er niet teveel geld aan uitgeven, hij hoefde geen zwaar vermogen te hebben en ik wil hem alleen maar gebruiken voor Home-cinema en Radio luisteren. Ik maak voor het luisteren naar goede muziek immers gebruik van een goede stereoversterker, een high-end CD-speler en een stel hele goede speakers. Vanwege dat laatste wilde ik dat de nieuwe receiver moest zijn uitgerust met prae-out mogelijkheden (wat overigens in de wat lagere prijsklasse moeilijk te vinden is). Na rondgekeken te hebben op het internet en de site kieskeurig heb ik besloten om de pas verschenen Philips AVR9900/12 te bestellen, waarvoor ik krap 700 euro heb betaald.
Nadat ik het apparaat in huis had, heb ik hem eens goed bekeken: De kast ziet er best degelijk uit en heeft een elegante ronde vormgeving, hij heeft een klein display voor het gebruik van de Radio (met RDS) en om aan te geven welke bron en welk (surround) signaal er wordt doorgegeven. De bedieningsknopjes zijn wat klein en van plastic, maar de volumeknop is redelijk robuust metaal. Aan de achterzijde zijn zeer veel aansluitingen, welke wel zeer dicht op elkaar zitten en de Lay-out van deze aansluitingen is niet er logisch. De bijgeleverde gebruiksaanwijzing voegt daar niet veel aan duidelijk toe. Je moet wel hele kleine vingers hebben en heel veel geduld om alles naar behoren aan te sluiten. Ik ben zelf erg precies en ik ben er een tijd mee bezig geweest om alles naar behoren aan te sluiten. Tip: Je kunt voor het bevestigen van de speakerkabels wel gebruik maken van bananenstekkers door de dopjes van de bevestigingsconnectoren te verwijderen. Er zit een los en degelijk aansluitsnoer op voor het lichtnet. Nadat de aansluitingen voltooid waren heb ik de setup van het geluid (met bijbehorende meetmicrofoon) , source en beeld uitgevoerd via het menu settings. Tenslotte heb ik radiozenders geprogrammeerd. Nu werd het tijd voor een demonstratie en ik heb daarvoor de blu-ray Shine A Light van de Rolling Stones opgezet en het geluid in DTS HD Master was een schitterende ervaring. (Ik heb wel de nasynchronisatie iets moeten bijstellen, want Lip.sync zit er gelukkig ook op). Je kreeg het gevoel dat je in levende lijve bij het concert aanwezig was. Verder heb ik gemerkt dat het apparaat nog wel last heeft van kinderziektes, zo blijft hij nog wel eens “hangen” bij het selecteren van de gewenste source en moet hem dan ook al te vaak resetten. Hier is echt sprake van een bug. Ik heb Philips van dit probleem op de hoogte gebracht. Tenslotte volgt hier een beknopt overzicht van mijn verdere beoordeling:
Pros: Veel aansluitmogelijkheden, Lipsync.functie, prae –out aansluiting 7.1, mooie vormgeving, redelijk geluid (vooral in het midden) zeer goed beeld, veel instelmogelijkheden, goede verwerking van de geluidssignalen zoals DTS-HD, Dolby TreuHd enz. enz.
Cons: Sumiere gebruiksaanwijzing, aansluitingen te dicht op elkaar, onduidelijke aansluit lay-out, gemiste kans is dat het apparaat niet is voorzien van een soort van easy-link mogelijkheden waardoor je met een afstandsbediening alle aangesloten Philips apparatuur kan bedienen. Stereogeluid beter overlaten aan een externe goede stereoversterker, het geluid is vlak en vooral in het hoog niet erg inspirerend en tenslotte kinderziektes in de vorm van een bug. Hopen dat dit exemplarisch is en dat Philips daarvoor een oplossing weet te vinden. De uitkomsten zal ik via een update op deze site kenbaar maken.

tz_nl 20-01-2012

@Myradas,

Ik heb ook een AVR9900 met dezelfde bug als u noemt (resetten omdat bepaalde toetsen niet meer werken), is er een software update of brengt reparatie de oplossing?

tgz